Dodał: |
Aktualizacja: |
Oceń: 0 0

KOMUNIKACJA MIEJSKA:
Obecnie po Szczecinie kursuje 12 linii tramwajowych oraz 76 autobusowych (w tym 7 pospiesznych i 16 nocnych).
W Szczecinie obowiązują bilety czasowe normalne i ulgowe na linie zwykłe i pośpieszne.
RODZAJE BILETÓW:
- jednorazowe-czasowe
- karnety 10-przejazdowe (9+1 gratis)
- dobowe i wielodobowe – sieciowe, na okaziciela
- miesięczne
- 3-miesięczne
- semestralne: 4-miesięczne i 5-miesięczne: tylko dla uczniów i studentów; ulgowe
- imienne
- grupowe
- rodzinne
- turystyczne
Szczegółowe informacje oraz cennik znaleźć można na stronie: http://www.zditm.szczecin.pl/ceny_new.php

SYSTEM ROWERÓW MIEJSKICH BIKE_S:
Obecny układ ścieżek rowerowych obejmuje tylko fragmenty miasta. Jest to układ, jak dotąd, dość chaotyczny, nie tworzący spójnego systemu tras rowerowych.
Latem 2014 roku wprowadzono system rowerów miejskich „Bike_S”, który obecnie posiada 35 stacji w całym mieście.
JAK KORZYSTAĆ Z BIKE_S?

  • Zarejestruj się na stronie www.bikes-srm.pl, zaakceptuj regulamin i wpłać 20 zł na rachunek Wypożyczającego.
  • Po rejestracji otrzymasz na adres e-mail i SMS-em login i PIN.

- Możesz zalogować się na stronie www.bikes-srm.pl, by doładować konto, zaktualizować dane itp.
- Twój Osobisty Rachunek Wypożyczającego jest aktywny (a więc możesz wypożyczać rowery), jeśli masz na nim co najmniej 10 zł.
- Aby uzyskać pomoc w rejestracji oraz bądź zasilić gotówką konto w systemie Bike_S należy udać się do: Wydziału Parkowania i Roweru Miejskiego (kasa SPP),ul. Wojska Polskiego 105, 70-483 Szczecin, który czynny od poniedziałku do piątku w godz. 08.00–17.00

METODY PŁATNOŚCI:
Użytkownicy mogą doładować swoje konto w systemie Bike_S poprzez:
- system PayU i PayPal
- dokonując przelewu na nr konta 80 1020 4795 0000 9702 0302 6473 (Nieruchomości i Opłaty Lokalne Sp. z o.o.;
- gotówką w kasie Operatora Systemu przy ul. Wojska Polskiego 105 (kasa SPP).
Więcej informacji na stronie: https://bikes-srm.pl/

KOLEJ:
W Szczecinie zbiega się 6 różnych kierunków linii kolejowych, które razem tworzą szczeciński węzeł kolejowy. Obecnie czynnych jest 8 stacji i przystanków kolejowych. Największą stacją (a jednocześnie jedną najstarszych w Polsce) jest Szczecin Główny, skąd można się bezpośrednio dostać do wszystkich większych i wielu mniejszych miast w Polsce.
Oprócz PKP ze Szczecina kursują również liczne pociągi za granicę niemiecką. Dzięki umowie województwa zachodniopomorskiego z landem Meklemburgia-Pomorze Przednie,
BRANDENBURG TICKET:
Dzięki porozumieniu w sprawie uznania biletów VBB (Związek Komunikacyjny Berlin-Brandenburgia) bilety kolejowe VBB są ważne w szczecińskich autobusach i tramwajach. Można także za darmo jeździć po Berlinie i miastach Brandenburgii: autobusami, tramwajami i metrem. Bilet ważny jest w dniu zakupu do godz. 3 dnia następnego. Dla grup 5-osobowych obowiązuje nadal bilet Berlin-Brandenburg-Ticket od 5,40 euro za osobę z komunikacją miejską w Szczecinie włącznie. Uprawnia on również do jeżdżenia berlińską komunikacją. Cena biletu na pociąg Berlin-Szczecin wynosi 10 euro. Szczecin z Berlinem w obie strony łączy codziennie 6 pociągów bezpośrednich.
Więcej na temat przejazdów ze Szczecina do Niemiec znaleźć można na stronie: http://www.przewozyregionalne.pl/niemcy-jest-w-czym-wybierac

LOTNISKO:
Transport lotniczy obsługuje położony ok. 47 km od centrum miasta międzynarodowy Port Lotniczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ „Solidarność”, który ma stałe połączenia lotnicze z: Warszawą, Londynem (Stansted, Luton), Liverpoolem, Dublinem, Oslo (Gardemoen, Rygge, Torp), Stavanger. W ofercie są także loty czarterowe i sezonowe.
Przewoźnicy: LOT, WizzAir, Ryanair, Norwegian

WODA:
Z Nabrzeża Pasażerskiego przy Wałach Chrobrego odpływają statki wycieczkowe po Odrze i wodach szczecińskiego portu. W kwietniu 2008 roku uruchomiony został wodolot do Świnoujścia. Planowana jest organizacja szlaku wodnego Berlin – Szczecin – Bałtyk.

Skomentuj

Projekt ‘MIEJSKI SYSTEM INFORMACYJNY I AKTYWIZACYJNY DLA MIGRANTÓW’ jest współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW realizowany był w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

Projekt LOKALNE POLITYKI MIGRACYJNE - MIĘDZYNARODOWA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W ZARZĄDZANIU MIGRACJAMI W MIASTACH był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt ‘WARSZAWSKIE CENTRUM WIELOKULTUROWE’ był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW Projekt realizowany był przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.