Dodał: |
Oceń: 0 0
Jeżeli znajdziemy się w sytuacji zagrożenia, staniemy się ofiarą przestępstwa lub wypadku, nie bójmy się wezwać pomocy. Jeżeli posiadamy telefon komórkowy, wystarczy, że zadzwonimy na linię alarmową 112 - operator przekieruje nas do odpowiedniej służby. Jeżeli nie posiadamy telefonu, możemy poprosić o pomoc kogoś na ulicy. Wykonywanie połączeń na numer alarmowy jest bezpłatne i nie wymaga posiadania środków na koncie lub opłaconego abonamentu.
O tym, jak prawidłowo zgłaszać zdarzenie dzwoniąc pod numer 112 możesz przeczytać tutaj: http://www.112.gov.pl/112/. Strona jest dostępna po polsku, angielsku, rosyjsku, ukraińsku, francusku i niemiecku.
 
Zapamiętaj!
- po wybraniu numeru 112 należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne, więc nie generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie),
- krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby, podać swoje imię i nazwisko,
- wskazać miejsce przebywania/adres, w którym miało miejsce zdarzenie lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do miejsca zdarzenia,
- udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania,
- wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
- nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora z uwagi na konieczność przekazania najważniejszych informacji o zdarzeniu,
- jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru „112”,
- należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.
(Informacja ze strony numeru alarmowego 112)
 
Telefony ratunkowe:
  • Numer ratunkowy: 112
  • Pogotowie Ratunkowe: 999
  • Policja: 997
  • Straż Pożarna: 998
  • Straż Miejska: 986
  • Centrum Powiadamiania Ratunkowego WOPR czyli numer ratunkowy nad wodą: 601 100 100
  • Stały dyżur Centrum Zarządzania Kryzysowego: 71 770 22 22
Telefony awaryjne:
  • Pogotowie energetyczne: 991 (połączenie bezpłatne, dostępne także z tel. komórkowych)
  • Pogotowie gazowe: 992
  • Pogotowie ciepłownicze: 993
  • Pogotowie wodno-kanalizacyjne: 994 (czynne przez całą dobę, bez numeru kierunkowego, połączenie bezpłatne).
Komenda Wojewódzka Policji: http://www.zachodniopomorska.policja.gov.pl/
ul. Małopolska 47
70-515 Szczecin
Telefoniczne Centrum Informacji KWP w Szczecinie: 91-82-11-900
e-mail:
 
W KWP działa pełnomocnik ds. ochrony praw człowieka: tel. +48 91 781 17 99
 
Komenda Miejska Policji:
ul. Kaszubska 35
70-227 Szczecin
tel. 91-82-13-505
e-mail:
 
Pogotowie Policyjne: 997 lub 112 (997 z telefonów stacjonarnych, 112 z telefonów komórkowych),
 
Telefon Zaufania: 0800-156-032 – bezpłatny, anonimowy policyjny telefon zaufania.
 
Dyżurny KMP Szczecin: tel. +48 91-82-19-001
 
Komisariat Szczecin Śródmieście
Sekretariat: 91-82-12-205
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30-15.30
- Dyżurny Komisariatu Szczecin Śródmieście: tel. +48 91-82-19-101
 
Komisariat Szczecin Niebuszewo
Sekretariat: +48 91-82-14-515
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30
Dyżurny Komisariatu Szczecin Niebuszewo: tel. +48 91-82-19-102
 
Komisariat Szczecin Pogodno
Sekretariat: + 48 91-82-14-315
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30
Dyżurny Komisariatu Szczecin Pogodno: tel. +48 91-82-19-103
 
Komisariat Szczecin Nad Odrą
Sekretariat: +48 91-82-16-415
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30
Dyżurny Komisariatu Szczecin Nad Odrą: tel +48 91-82-19-104
 
Komisariat Szczecin Dąbie
Sekretariat: + 48 91-82-12-515
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30
Dyżurny Komisariatu Szczecin Dąbie: +48 91-82-19-105
 
Wydział Prewencji: +48 91-82-13-445

Skomentuj

Projekt ‘MIEJSKI SYSTEM INFORMACYJNY I AKTYWIZACYJNY DLA MIGRANTÓW’ jest współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW realizowany był w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.

Projekt LOKALNE POLITYKI MIGRACYJNE - MIĘDZYNARODOWA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W ZARZĄDZANIU MIGRACJAMI W MIASTACH był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

Projekt ‘WARSZAWSKIE CENTRUM WIELOKULTUROWE’ był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich oraz budżetu państwa. Wyłączna odpowiedzialność spoczywa na autorze. Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania udostępnionych informacji.

LOKALNE MIĘDZYSEKTOROWE POLITYKI NA RZECZ INTEGRACJI IMIGRANTÓW Projekt realizowany był przy wsparciu Szwajcarii w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.